Ook al is uw bedrijf nog zo succesvol, u weet dat het altijd beter kan. Beter voor uw klanten, uw medewerkers en uw bedrijf. Sterker nog: het zijn juist de succesvolle ondernemers die zich hiervan het meest bewust zijn. Door continu verbeteringen door te voeren, zorgt u ervoor dat uw bedrijf ook in de toekomst blijft presteren.
Verbeteren van een bedrijf klinkt veelal zwaar beladen en zeker als de hulp van een externe adviseur wordt ingeroepen. Ik wil iedere drempel wegnemen, het is namelijk een gezamenlijk proces om tot een verbetering te komen. Het beoogde doel van een verbetertraject kan divers zijn, soms radicaal en soms slechts op deelgebieden. Dat een verbetertraject een resultaat moet opleveren dat mag duidelijk zijn, namelijk dat u als ondernemer succesvol verder kunt met uitbouwen van uw bedrijf of dat u voorbereid bent op een mogelijk verkooptraject van uw bedrijf.
Een optimale samenwerking is cruciaal, maar is niet zo eenvoudig als het lijkt. Hier moet je écht samen aan werken om verbeteringen en resultaten te kunnen bereiken. Verschil in karakter, belangen en inzichten leveren geregeld spanning op. Samenwerken begint met zelfinzicht: een helder beeld over je eigen sterke en mindere sterke kwaliteiten. Daarnaast is er een openstaande houding nodig om de ander ook een rol te gunnen. Samen met u creëren we een omgeving, waarin mensen elkaar durven en mogen vertrouwen.
Wanneer wordt business development voor u noodzakelijk? Doordat de groei van uw bedrijf stagneert? Geen nieuwe producten of diensten worden geïntroduceerd? De vraag van uw klanten is aan het veranderen? Allemaal vragen om met een adviseur in gesprek te komen voor een verbetertraject.
Ik werk veelal samen met specialisten op deelgebieden om een vooraf gedefinieerd doel zo efficiënt mogelijk te bereiken. To the point, zorgvuldig, aandachtig, accuraat en met respect helpen wij u weer op weg.
Wij onderzoeken hoe uw bedrijf is georganiseerd, we kijken naar bedrijfsprocessen en systemen die worden gebruikt, naar producten en/of diensten en naar afzetmarkten. Maar vooral naar het bedrijfskapitaal, uw medewerkers, hier ligt namelijk de innovatiekracht en de mogelijkheid voor verbeteringen, om een volgende stap in uw bedrijfsontwikkeling te kunnen zetten.